Vilde Vulkaner og sommerhus

De sidste uger har jeg holdt sommerferie – hvor jeg først har været med klubben til Vilde Vulkaner og efterfølgende i sommerhus med mor og far.

Tirsdag for to uger siden fulgte mor og far mig til klubben, hvorfra jeg kørte til Vilde Vulkaner med blandt andet Augusta og Kristine – mens Selma S var blevet syg. Heldigvis kom hun dagen efter.

De tidligere år var vi først taget af sted om onsdagen. Men fordi vi nu var 6. klasser, kunne vi komme af sted en dag før. Det betød så til gengæld også, at det ikke rigtig var startet. Så forlystelserne var ikke åbne, og musikken var heller ikke noget særligt. Men det var hyggeligt alligevel.

Om aftenen skulle vi sove mange sammen i nogle store telte. Så det var lidt svært at sove, fordi der var nogen, som blev ved med at snakke.

Onsdag var så den første rigtige dag – hvor der også var forlystelser. Og så var der også koncert med både Mumle, Gobs og Wafande.

Og om torsdagen spillede Spectors, Danser med piger og Tobias Rahim – hvor Tobias Rahim var klart bedst. Bagefter var der fyrværkeri som afslutningen på festivalen.

Fredag kørte vi så hjem i minibus, hvor jeg blev hentet af mor og far ved klubben ved middagstid. Så resten af dagen blev brugt på at slappe af. Og om aftenen hyggede vi alle fire med det sidste afsnit af ”Først til verdens ende”.

Da jeg skulle sove, skulle jeg så først lige sige farvel til Frida. For hun skulle nemlig rejse til Tanzania om natten med FDF – og være væk i 15 dage.

Lørdag blev der slappet af hele dagen. Her var Frida godt på vej til Tanzania og far var på Roskilde Festival. Så mor og jeg hyggede om aftenen.

Næste dag blev brugt på at rydde op og pakke lidt til sommerhus-tur. Og om aftenen så jeg ”Stormester” med mog og far.

Mandag i sidste uge pakkede vi så de sidste ting og kørte til sommerhuset, Her var vejret ok, så jeg kunne ligge lidt på et tæppe udenfor. Senere var vi også på stranden, hvor jeg fik samlet lidt sten. Og da vi kom tilbage til sommerhuset, hjalp jeg med at lave aftensmad.

I sommerhuset skulle der også laves en masse praktiske ting, mens vi var der. Så næste dag hjalp jeg med at klippe græs med en kantklipper og køre grene væk. Senere tog vi til stranden – hvor jeg dog syntes, at det var lidt for koldt til at bade.

Om aftenen var jeg ovre hos Anna. Og da jeg kom hjem igen, fik vi grillede rejer og andre lækre ting til aftensmad.

Onsdag skulle mor og far handle lidt – hvor jeg blev hjemme imens. Senere hyggede vi – hvor katten, som bor et eller andet sted i området, kom forbi flere gange. Det har den i øvrigt gjort rigtig mange gange.

Næste dag var vi så til morfars fødselsdag. Her startede vi med at spise frokost på en restaurant i Gilleleje sammen med Henrik, Filippa og Linus.

Bagefter tog vi hjem til mormor og morfar for at få kage. Og efter en gåtur i Dronningmølle spillede vi kroket. Om aftenen spiste vi så aftensmad hos dem, inden vi kørte tilbage til sommerhuset – hvor vi var hjemme ret sent.

Fredag var det for første gang ret fint vejr. Så her tog vi til stranden, hvor vi også fik badet. Det viste sig også, at Anna var der sammen med Rosa, Peter og Rie. Så hende var jeg sammen med, inden de skulle hjem. Og om aftenen var jeg ovre hos hende igen.

Om lørdagen var det til gengæld rigtig kedeligt vejr. Så her fik mor og far klaret en masse praktiske ting indenfor – hvor der også kom en mand forbi for at give en prøve på lavablæsning af de indendørs vægge. Senere tog vi alle tre en tur ti Asnæs Centret, hvor jeg var i en boghandel, og hvor vi fik handlet.

Da vi kom hjem igen, satte jeg pressede firkløver i rammer med mor. Og bagefter spillede jeg ”The Game” med far. Jeg hjalp også med at lave aftensmad med mor, som vi kunne spise udenfor – da det endelig var holdt op med at regne.

Søndag skulle mor og far en tur til Holbæk for at købe forskellige ting. Imens blev jeg hjemme, hvor jeg var sammen med både Augusta og Anna. Her spillede vi kroket. Og senere gik vi også en tur til stranden.

Da Anna og Augusta var taget hjem, hængte mor og far en lampe op på mit værelse. Og jeg fik også hængt rammen med firkløver op på væggen.

Næste dag var så igen en praktisk-dag, hvor der blev beskåret træer og kørt på genbrugspladsen. Og så hjalp jeg også med at slibe spækbræt – inden resten af dagen blev brugt på at hækle og hygge udenfor.

Tirsdag var så endnu en gråvejrsdag. Så her kørte vi en tur til Nykøbing, hvor vi først var en tur i Jysk og bagefter gik en tur i gågaden. Bagefter var vi også i en malerbutik, inden vi kørte til Havnebyen på Sjællands Odde.

Her startede vi med at spise frokost på en restaurant, og bagefter gik vi lidt rundt, inden vi kørte tilbage mod sommerhuset. På vejen stoppede vi ved Burgerhjørnet for at spise is, og så skulle vi også handle lidt.

Tilbage i sommerhuset spillede jeg ”The Game” med far. Og da jeg så skulle i seng, fandt jeg på, at jeg lige skulle lave koldskål – klokken halv tolv. Så det var sovetid lige bagefter.

Onsdag skulle der så igen klares nogle praktiske ting af mor og far. Så imens fik jeg tegnet og hæklet – inden vi alle tre spiste lækker steg og hyggede om aftenen.

I forgårs skulle jeg så støvsuge og vaske bil. Det var en aftale med mor og far, fordi jeg havde mistet en ørering hos mormor og morfar. Så mor og far ville gerne betale et nyt sæt, hvis jeg hjalp til med nogle ting.

Bagefter tog vi en tur til Lillero for at spise burger. Køkkenet var dog lukket, da vi kom. Så i stedet tog vi lidt drikke med ned på stranden, mens vi ventede på, at det åbnede igen. Efter vi havde spist burgere, gik vi tilbage til sommerhuset, hvor vi alle tre spillede kroket sammen.

I går var så den første dag med rigtig godt vejr – hvor vi desværre skulle hjem om aftenen. Så efter vi havde spillet lidt mere kroket i haven, tog vi til stranden.

Tilbage i sommerhuset spiste vi aftensmad. Og så pakkede vi sammen og gjorde rent, inden vi kørte tilbage til Frederiksberg igen.

I dag har jeg så pakket ud og ryddet op – og slappet en hel masse af. Jeg er dog kun hjemme i et par dage. For i morgen kommer Frida hjem fra Tanzania. Og i overmorgen flyver vi så alle fire til Malta.